قوانین و مقررات

ثبت، پردازش و ارسال سفارش

1. روزکاری به معنی روز شنبه تا پنج شنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است و کلیه سفارش‏‌های ثبت شده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات پردازش می‌‏شوند. زیگ لند به مشتریان خود در 7 روز هفته و 24 ساعت در روز امکان سفارش‌‏گذاری می‌‏دهد .

2. کلیه سفارش‌‏های ثبت شده در سایت زیگ لند در صف پردازش قرار می‏‌گیرند و همواره در ارسال و تحویل کلیه سفارش‌‏های ثبت شده، نهایت دقت و تلاش خود را انجام می‌دهد. با وجود این، در صورتی که موجودی کالای نزد فروشندگان به پایان برسد، حتی پس از اقدام مشتری به سفارش‌‏گذاری، حق کنسل کردن آن سفارش و یا استرداد وجه سفارش برای زیگ لند محفوظ است و مشتری می‏‌تواند به جای کالا به اتمام رسیده، کالا دیگری را جایگزین کند .

3. سفارش‌ها ظرف 1 تا 7 روز کاری بعد از ثبت سفارش، با توجه به محل تأمین کالا از تهران یا شهرستان و در نظر گرفتن سایر شرایط کالاها و تأمین آنها، ارسال خواهند شد. شایان ذکر است بازه‌زمانی ارسال و تحویل کالاها، با لحاظ شرایط مذکور، توسط مشتری در سایت زیگ لند قابل انتخاب می‌باشد. منظور از 1 تا 7روز کاری، زمان آماده‌سازی و ارسال کالا است، که امکان دارد این زمان بسته به نوع کالا تغییر یابد. بدیهی است چنانچه کالا مورد نظر ظرف مدت یاد شده تحویل مشتری نشود، سفارش مشتری به صورت خودکار لغو شده و زیگ لند موظف است ظرف 24 الی 48 ساعت کاری مبلغ دریافتی را به حساب بانکی که خرید کالا از طریق آن انجام شده، بازگرداند .

4. در مورد کالاهایی که در سایت با عنوان "قابل سفارش  " ذکر شده ، محصول پس از ثبت سفارش ،درصف تولید قرار گرفته و براساس زمانبندی ذیل محصول ارسال خواهد شد  

5. در شرایط خاص مثل فروش فوق‌العاده و نظایر آن، احتمال لغو شدن سفارش مربوط به کالاهای فروشندگان به دلایلی مانند اتمام موجودی کالا وجود دارد و زیگ لند مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارش‌‏گیری جدید، اقدام نموده و فروش را متوقف کند .

6. نحوه برگشت از فروش کالاهای فروشندگان طبق رویه زیگ لند می‌باشد و فروشنده مسئولیت هرگونه عدم مطابقت را به عهده می‌گیرد .

7. در صورت بروز مشکل در پردازش نهایی سبد خرید مانند اتمام موجودی کالا یا انصراف مشتری، مبلغ پرداخت شده طی 24 الی 48 ساعت کاری به حساب مشتری واریز خواهد شد

8. زیگ لند مجاز است بدون اطلاع قبلی اقدام به توقف سفارش‌‏گیری جدید نموده و فروش خود را متوقف کند و کلیه سفارش‌‏های ثبت شده قبل از توقف سفارش‌‏گیری، پردازش و ارسال می‌‏شود. حق قطع فروش کلیه و یا بخشی از کالاها به هر دلیلی مانند اتمام موجودی کالا بدون اطلاع قبلی، برای زیگ لند محفوظ است.

9. در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در سایت زیگ لند ، حق بلا اثر نمودن سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، برای زیگ لندمحفوظ است. در این صورت زیگ لند وجوه دریافتی را طی 24 الی 48 ساعت کاری به حساب اعلام شده توسط مشتری واریز و عودت می‌نماید و مشتری با ورود به سایت زیگ لند می‌پذیرد از این امر آگاهی داشته و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت .

10. کاربران باید هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود. بنابراین درج آدرس، ایمیل و شماره تماس‌های همراه و ثابت توسط مشتری، به منزله مورد تأیید بودن صحت آنها است و در صورتی که این موارد به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد، زیگ جهت اطمینان از صحت و قطعیت ثبت سفارش می‌تواند از مشتری، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند. همچنین، مشتریان می‌توانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند و اگر مبلغ سفارش از پیش پرداخت شده باشد، تحویل‌گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.

11. با توجه به ثبت سیستمی سفارش، به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن از جمله تغییر فاکتوری که به نام شخص حقیقی صادر شده، به نام شخص حقوقی وجود ندارد. بنابراین لازم است مشتریان هنگام ثبت سفارش، نسبت به این مساله دقت لازم را داشته باشند و اگر نیاز دارند که فاکتور به نام شخص حقوقی برای آنها صادر شود، هنگام ثبت سفارش خود، این موضوع را به زیگ لند اطلاع دهند.

12. آدرسی که خریدار به عنوان آدرس تحویل‌گیرنده ثبت یا انتخاب می‌کند، در فاکتور درج خواهد شد و تغییر آدرس درج شده روی فاکتور پس از پردازش و تایید سفارش، به هیچ عنوان امکان‌پذیر نخواهد بود.

13. از آنجا که زیگ لند یک وب‌سایت خرده‌فروشی آنلاین است، سفارش یک کالا به تعداد بالا، مغایر با هدف مصرف خریدار است. در صورت ثبت این مورد و یا سفارشاتی که با تعداد اقلام بالایی همراه هستند، لازم است پیش از ارسال، سفارش مشتریان ابتدا توسط زیگ  بررسی و در صورت تایید، پردازش گردد. در این موارد پرداخت وجه و تسویه، قبل از ارسال کالا الزامی است؛ در غیر این صورت سفارشات با هماهنگی مشتری کنسل شده و در صورت واریز وجه، مبلغ پرداخت شده طی 24 الی 48 ساعت کاری به حساب مشتری عودت داده خواهد شد.

14. تحویل سفارش در اماکن عمومی همچون کافه، کافی نت، رستوران، هتل و مانند آن امکان‌پذیر نیست و لازم است آدرس تحویل، دقیق و قابل استناد باشد.

15. در صورت خرید اعتباری (استفاده از کد تخفیف یا ووچر) پس از نهایی شدن سبد، از نظر قانونی امکان اعمال تغییر در سبد خرید و تغییر مبلغ فاکتور به دلایل انصراف از خرید، حذف یا تغییر کالا یا تعداد کالا وجود ندارد و اگر مشتری درخواست هرگونه تغییری را داشته باشد، ووچر یا کد تخفیف باطل خواهد شد و امکان برگرداندن مبلغ آن وجود ندارد.

16. درصورت عدم تطابق کالا یا آسیب دیدگی حین ارسال مسئولیت با فروشنده می باشد و پس از  بررسی توسط تیم زیگ لند و در صورت صحت ،پس از استرداد کالا وجه آن طی 24 الی 48 ساعت کاری مسترد می گردد .

17. لازم به ذکر است افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و هیچ گونه حقی را برای مشتریان ایجاد نمی‌کند. همچنین تا پیش از ثبت نهایی، هرگونه تغییر از جمله تغییر در موجودی کالا یا قیمت، روی کالای افزوده شده به سبد خرید اعمال خواهد شد. شایان ذکر است سفارش تنها زمانی نهایی می‌شود که کاربران کلیه مراحل را تکمیل نمایند . بدیهی است زیگ لند هیچ‌گونه مسئولیتی نسبت به کالاهایی که در سبد خرید رها شده است، ندارد .